Sytt en onepiece

Det här var ett lite mer komplicerat syprojekt som jag gav mig in på med viss tveksamhet, kändes som att det kunde gå lite hur som helst, men att det var värt att chansa. Egentligen skulle Moa också få en, men hennes fuckade jag upp rätt så omgående så det blev ett par byxor av det tyget istället.

Jag vet egentligen inte vad jag ska säga om resultatet, kanske helt enkelt att det blev okej men inte mer. En del av problemet är helt klart att tyget är så tunt, i mönstret har de använt ett tjockare trikåtyg och det gör rätt så stor skillnad, MEN jag stör mig mest på alla småfel jag gjort här och där (där blev jag dock räddad av att tyget är som det är för det döljer en del av dem). Jag är lite besviken på mig själv för en del av felen borde jag inte ha gjort, men nu är det som det är.

Man kan inte alltid vara nöjd med det man gör, men man kan inte heller hänga läpp någon längre stund. Jag försöker fokusera på att jag faktiskt lärt mig något längst vägen, här har jag t.ex. för första gången sytt i fickor i ett par byxor och det har jag alltid undvikit innan för det har verkat så krångligt (men det var det faktiskt inte). Försöker bara att inte tänka på alla pengar jag slängt i sjön haha. Jag tror kanske att jag skulle kunna tänka mig att försöka göra en till någon gång i framtiden. Nu vet jag ju hur man gör (och hur jag inte ska göra;).

För er som kan sy lite bättre än mig kan jag verkligen rekommendera det här mönstret för det är verkligen ett jättefint plagg. Mönstret kommer från Ottobre nr 2/2015 och heter där Passerine jerseyoverall. Jag kantade slutet av ärmarna p.g.a. att jag tyckte det kändes enklare än att fålla.

Kommentera

