Virkad blombukett

I början av sommaren gifte sig en vän till mig, de önskade sig pengar till bröllopsresan i present så det gav vi dom. Kändes dock lite futtigt att bara ge ett kuvert med pengar och min andra kompis föreslog att vi skulle köpa en blombukett också. Det hade såklart funkat jättebra men som jag har påpekat innan i den här bloggen så missar jag sällan ett tillfälle att pyssla så man får tåla lite hemmagjorda presenter om man ska vara vän med mig;). Det blev alltså en liten virkad blombukett istället. Virkad i garnet Freja/Bravo och virknål nr 4. Banden som är virade runt ”stjälkarna” kommer från Panduro och även tejpen som håller ihop buketten. Mönster hittar du hos en av mina favvovirkerskor, nämligen här.

 

Kommentera

