Virkad tomteluva

Nu har fjärde advent kommit (och nästan gått igen), ofattbart nog så är det snart julafton. Den här fina mössan kan ju med fördel användas som tomtemössa så här i tomtetider. Det finns flera såna här mönster som liknar varandra, jag valde detta trots att det kostar pengar (men jag tyckte det kunde vara värt 10 kr). Jag vet inte hur ni funkar men jag tycker det är superviktigt att man får se fina bilder på det man ska virka/sticka/pyssla, även om det jag gör inte blir lika fint som på bilden så vill jag ju åtminstone tro att det kommer bli det;). Men det finns liknande gratismönster också om man hellre vill ha det.

Det som är bra med det här mönstret är att man kan göra det i vilken storlek man vill, man bara fortsätter öka tills att mössan passar barnets huvud. Jag har använt mig av garnet Red Heart Soft och virknål nr 5. Det var också toppen att jag fick prova mina nya pom-pom makers som jag köpt billigt från ebay, kan rekommenderas.

Kommentera

