Amningsmössa/ bröstmössa/ tutt-mössa

När jag såg en sån här så var jag bara tvungen att försöka mig på att göra en egen vilket visade sig vara rätt enkelt. Jag gjorde två varv med 6 st halvstolpar högst upp för att få till ”bröstvårtan” innan jag påbörjade själva mössan.

Jag är inte speciellt politiskt lagd men med tanke på alla diskussioner som varit om offentlig amning så tycker jag att den här mössan känns rätt i tiden. För att säga mitt i den debatten så tycker jag helt enkelt att alla som motsäger sig offentlig amning är tramsiga, det är nog inte speciellt många av oss som ammar som tycker att det är kul att amma bland folk men ibland blir det ju så. Gillar man inte det så kan man titta åt ett annat håll. Jag har läst förslag som att man antingen kan hålla sig hemma eller ge barnet mat på flaska och för mig har inte det varit något alternativ. Att hålla sig hemma känns som diskriminering och Moa har vägrat ta flaska, men även om hon tog flaska så ska man inte behöva byta ut världens smartaste och enklaste system (läs bröst) mot att krångla med flaskmatning bara för att vissa människor har missat vad kvinnans bröst egentligen är till för.

Men nog om det nu, jag tycker att de här mössorna är rätt coola och de skulle bli en kul present på t.ex. en babyshower eller till en nyföding. Vill ni ha en egen så går de att beställa under fliken ”Beställ en virkad mössa” längst upp på sidan.

Kommentera

