Sydda våtservettsfodral

Våtservetter kan man använda till det mesta och de har definitivt sin plats i köket för att lätt kunna torka av smutsiga händer och nerkladdade barnstolar. Däremot är ju inte förpackningen så snygg att titta på så jag bestämde mig för att sy ett fodral till den som kan stå framme utan att man behöver skämmas. Det visade sig vara lika enkelt sagt som gjort. Hittade en bra tutorial här men eftersom jag använde mig av vaxduk så sydde jag dit kantband i kanterna istället för att använda dubbla lager. Dock tyckte jag att fodralet blev aningens kort för de våtservettsförpackningar vi använder vilket troligtvis beror på att jag sydde hörnen en halvcentimeter längre in än vad hon gjort. Nästa gång gör jag det någon centimeter längre och någon centimeter mindre brett så blir det nog alldeles lagom.

One thought on “Sydda våtservettsfodral

  1. Ping: Strandväska | Gott & Garnigt

Kommentera

