Virkad hundmössa

Jag tycker verkligen att det är roligt att virka mössor, det är lätt, går fort och man kan ju variera en mössa i oändlighet (typ). Den här gången blev det en hundmössa i ettårspresent till min kompis lilla dotter Lilly. Mönstret hittade jag på den här sidan och jag kan säga att hennes sida blev snabbt en favorit, massor av fina mönster och jag kommer prova på flera av dom med all säkerhet. Tycker även att hennes mössmönster var bättre än det jag använt innan och det passade mitt garn perfekt.

Jag har använt mig av ett garn som heter Stylecraft och virknål nr 5. Har väl mer eller mindre följt mönstret, gjorde bara något extra varv på nosen så att den blev utåtstående. Gjorde även alla tre varv på hjärtat och inte bara två som hon hade gjort men det beror ju på vilken storlek man gör på mössan hur stort hjärta man vill ha tänker jag. Mätte inte heller längden på tofsarna utan gjorde dom så långa som jag ville ha dom.

2 thoughts on “Virkad hundmössa

Kommentera

